REGULAMIN
Regulamin sklepu oryginalneodlewki.pl
Niniejszy regulamin dotyczy sklepu internetowego oryginalneodlewki.pl. Właścicielem oraz Administratorem Sklepu jest firma Oryginalne Odlewki Tomasz Płonka, zarejestrowana pod numerem identyfikacji podatkowej NIP 6262937053, przy ul. Hlonda 93/19, 41-933 Bytom.
DEFINICJE
- Regulamin – niniejszy dokument, który określa zasady i warunki korzystania oraz funkcjonowania sklepu internetowego, warunki świadczenia usług przez Sprzedawcę w ramach Sklepu, wraz z ewentualnymi załącznikami wymienionymi w jego treści, stanowiącymi integralną część Regulaminu.
- Sprzedawca – Oryginalne Odlewki Tomasz Płonka, ul. Hlonda 93/19, 41-933 Bytom.
- Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem oryginalneodlewki.pl.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca nabycia produktów za pośrednictwem sklepu internetowego oryginalneodlewki.pl w celach niezwiązanych bezpośrednio z prowadzeniem działalności gospodarczej lub zawodowej; ponadto osoba fizyczna zawierająca umowę związaną z działalnością gospodarczą, o ile z jej treści wynika, że nie ma ona charakteru zawodowego, zgodnie z przepisami o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, dokonująca zakupu produktów przez sklep internetowy oryginalneodlewki.pl.
- Kupujący – łączna kategoria obejmująca zarówno Klienta, jak i Konsumenta.
- Rejestracja – czynność polegająca na podaniu prawidłowych danych, w tym danych osobowych, niezbędnych do utworzenia Konta Kupującego.
- Konto – indywidualny panel administracyjny Kupującego, dostępny po dokonaniu rejestracji oraz zalogowaniu się w sklepie internetowym oryginalneodlewki.pl.
- Produkt – każdy przedmiot oferowany do sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego.
- Koszyk – forma magazynowania wybranych przez Kupującego produktów, służąca do późniejszego dokonania zakupu.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta pomiędzy Stronami bez jednoczesnej obecności obu stron.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin ustala ogólne zasady działania serwisu oryginalneodlewki.pl, w tym warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204).
- Kupujący potwierdzają, że usługi są realizowane przy użyciu systemu teleinformatycznego, który umożliwia przetwarzanie, przechowywanie oraz przesyłanie i odbieranie danych przez sieci telekomunikacyjne, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U.2002 Nr 144, poz. 1204).
- Użytkowanie Sklepu możliwe jest wyłącznie według zasad określonych w treści niniejszego Regulaminu.
- Dołączenie do korzystania ze Sklepu oznacza wyrażenie zgody Kupującego na bezwarunkowe przestrzeganie postanowień niniejszego Regulaminu.
- Produkty oferowane w Sklepie są całkowicie nowe, nieposiadające wad fizycznych ani prawnych, i zostały legalnie dopuszczone do obrotu na rynku polskim.
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Kupującemu produkty pozbawione wad.
- Przedmiotem działalności Sklepu jest sprzedaż odlewek perfum dokonywana przez Internet.
- Do prawidłowego korzystania z usług świadczonych przez Sprzedawcę Kupujący powinni posiadać: połączenie internetowe, urządzenia umożliwiające dostęp do sieci, przeglądarkę wspierającą języki JavaScript i HTML5 oraz akceptującą pliki cookies; a także – w przypadku rejestracji – aktywny adres e-mail.
- Integralną częścią Regulaminu jest Polityka Prywatności.
ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
- Aby korzystać ze Sklepu w pełni, Kupujący muszą posiadać Konto, dostępne jedynie dla zarejestrowanych użytkowników.
- Proces rejestracji w Sklepie jest bezpłatny i oparty na zasadzie dobrowolności.
- Aby dokonać rejestracji, Kupujący wypełniają elektroniczny formularz dostępny na stronie oryginalneodlewki.pl, podając prawdziwe dane osobowe, w tym adres e-mail.
- Przystępując do rejestracji w Sklepie, Kupujący potwierdzają, że:
a) zapoznali się z Regulaminem i akceptują wszystkie jego postanowienia,
b) dobrowolnie decydują się na korzystanie ze Sklepu internetowego,
c) dane podane w formularzu rejestracyjnym oraz ewentualnie zmienione później są prawdziwe,
d) wyrażają zgodę na przetwarzanie tych danych przez Administratora w celu właściwego świadczenia usług określonych w Regulaminie, a także w celach operacyjnych i statystycznych związanych z prowadzeniem Sklepu,
e) zgadzają się otrzymywać wiadomości e-mail od Sprzedawcy na adres podany w ustawieniach Konta, zawierające informacje o utrudnieniach, zmianach lub przerwach technicznych w działaniu Sklepu,
f) posiadają prawo do uzyskania informacji o dostępie do własnych danych osobowych, ich modyfikacji, żądania zaprzestania przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz ich usunięcia, gdy dane zostały zebrane niezgodnie z prawem lub wbrew woli Kupującego, albo gdy stają się nieprzydatne do celu, dla którego zostały pozyskane. - Po rejestracji Sprzedawca wysyła na wskazany adres e-mail potwierdzenie rejestracji wraz z linkiem aktywacyjnym. Aktywacja Konta umożliwia Kupującemu logowanie przy użyciu ustalonego podczas rejestracji loginu oraz hasła.
- Jeśli pojawią się wątpliwości co do poprawności lub autentyczności danych Kupującego, Sklep zastrzega sobie prawo do ich weryfikacji, w tym do żądania dostarczenia odpowiednich dokumentów w terminie nie przekraczającym 7 dni, pod rygorem natychmiastowego odstąpienia od umowy.
- Każdemu Kupującemu przysługuje tylko jedno Konto, a dane logowania powinny być utrzymywane w tajemnicy. Wszelkie konsekwencje wynikające z ich ujawnienia ponosi wyłącznie Kupujący.
- Akceptując Regulamin, Klient wyraża zgodę na otrzymywanie zaproszenia do wystawienia opinii na portalu trustmate.io lub Wizytówka Google Moja Firma, zgodnie z poniższymi warunkami:
a) Klient Sklepu Internetowego może dobrowolnie i bezpłatnie wystawić opinię o dokonanych zakupach, która może obejmować ocenę, zdjęcie lub recenzję produktu,
b) Po dokonaniu zakupu Sprzedawca przesyła Klientowi e-mail z prośbą o wystawienie opinii, zawierający link do formularza online, w którym Klient może udzielić odpowiedzi dotyczących zakupów, ocenić je, dodać opis lub zdjęcie produktu. Jeśli Klient nie wystawi opinii po pierwszym zaproszeniu, Sprzedawca wysyła kolejne zaproszenie,
c) Wyłącznie Klient, który dokonał zakupów w Sklepie, ma prawo wystawić opinię,
d) Sprzedawca publikuje opinie wystawione przez Klienta zarówno w Sklepie Internetowym, jak i na wizytówce TrustMate.io lub Wizytówka Google Moja Firma,
e) Opinia nie może być użyta do celów niezgodnych z prawem, w tym do działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy bądź osób trzecich, ani też do nieuczciwej konkurencji,
f) Opinie mogą dotyczyć tylko rzeczywiście zakupionych produktów; zawieranie fikcyjnych lub pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii jest zabronione. Ani Sprzedawca, ani jego pracownicy nie mogą być autorami opinii,
g) Autor wystawionej opinii ma prawo do jej usunięcia w dowolnym czasie.
ZAMÓWIENIA
- Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę, przez 7 dni w tygodniu, korzystając ze strony oryginalneodlewki.pl.
- Sprzedaż prowadzona przez Sklep odbywa się na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej.
- Informacje o produktach prezentowane na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, lecz są zaproszeniem do zawarcia umowy sprzedaży.
- Złożenie zamówienia przez Kupującego traktowane jest jako oferta, zgodnie z kodeksem cywilnym, skierowana do Sprzedawcy.
- Przyjęcie zamówienia nastąpi pod warunkiem, że towar jest dostępny w magazynie lub u dostawców Sklepu.
- Aby złożyć zamówienie, Kupujący muszą się zalogować na swoje Konto, używając danych logowania ustalonych podczas rejestracji.
- Aby złożyć zamówienie, Kupujący muszą umieścić w „Koszyku” wybrany Produkt.
- Finalizacja zamówienia wymaga dodania produktów do „Koszyka”, wyboru formy wysyłki oraz płatności, po czym należy kliknąć opcję „zamawiam i płacę” i postępować zgodnie z dalszymi instrukcjami.
- Po poprawnym złożeniu zamówienia zostaje ono uznane za przyjęte, a Kupujący otrzymuje potwierdzenie e-mailowe, co oznacza zawarcie umowy.
- Zmiany w zamówieniu mogą być wprowadzone przez Kupującego do momentu, gdy Sprzedawca wyśle potwierdzający e-mail informujący o wysłaniu produktów.
- Kupujący mogą wycofać lub zmodyfikować zamówienie, kontaktując się telefonicznie pod numerem +48 515 671 760 lub e-mailem na adres kontakt@oryginalneodlewki.pl. Zamówienia, których produkt został już wysłany lub przygotowany, nie podlegają anulowaniu.
- Rozpoczęcie realizacji zamówienia następuje:
a) dla zamówień płatnych przy odbiorze – po potwierdzeniu zamówienia e-mailem,
b) dla zamówień płatnych przelewem – po zaksięgowaniu stosownej kwoty na koncie bankowym Sprzedawcy. - Zamówienia złożone w dni powszednie, jak i w soboty, niedziele czy święta, będą realizowane w następnym dniu roboczym.
- Gdy klient wybierze płatność przelewem lub kartą, czas realizacji zamówienia rozpoczyna się od momentu zaksięgowania środków na koncie Sprzedawcy.
- W przypadku niedostępności części produktów, Sprzedawca poinformuje Kupującego o stanie zamówienia, dając mu możliwość wyboru między częściową realizacją dostępnych produktów, przedłużeniem terminu oczekiwania bądź anulowaniem całego zamówienia. Jeśli Kupujący nie podejmie decyzji w ciągu 3 dni od otrzymania informacji, Sprzedawca uprawniony jest wysłać dostępne produkty lub anulować zamówienie. O tych działaniach Kupujący zostanie powiadomiony na adres e-mail podany przy rejestracji.
- Sklep zastrzega sobie prawo do nie realizowania zamówienia, jeżeli Kupujący nie zgodził się na weryfikację danych, podał dane nieprawidłowe, lub w wyniku weryfikacji dane okazały się negatywne.
CENY I WARUNKI PŁATNOŚCI
- Ceny prezentowane na stronach Sklepu, wyrażone w walucie polskiej, to wartości brutto, jednak nie obejmują kosztów przesyłki.
- Płatności za zamówione produkty można dokonać w następujących formach:
a) przelewem, jako przedpłatą bezpośrednio na rachunek bankowy Sprzedawcy,
b) płatnościami elektronicznymi, za pośrednictwem serwisu Przelewy24, którego właścicielem jest: PayPro SA, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, NIP: 779-236-98-87 | Regon: 301345068 - W każdej sytuacji Kupujący otrzymują informacje o dostępnych formach płatności.
- Zakup towaru oraz usługi dostawy przez Kupującego odbywa się według cen i kosztów dostawy obowiązujących w chwili złożenia zamówienia.
- Sprzedawca ma prawo zmienić ceny i koszty dostawy, szczególnie gdy zmienią się cenniki usług dostawczych, jednakże zmiany te nie dotyczą zamówień, które są już realizowane.
- Jeśli zapłata za zamówiony produkt nie nastąpi w terminie 3 dni od złożenia zamówienia, Sklep może anulować zamówienie, co nie uniemożliwia Kupującemu ponownego zamówienia tego samego produktu.
- Bieżące ceny i koszty dostawy są widoczne zarówno na podstronie Sklepu, jak i w Koszyku.
- Sprzedawca ma prawo zmieniać ceny oferowanych towarów, dodawać nowe produkty do oferty, a także przeprowadzać i odwoływać akcje promocyjne na stronach Sklepu oraz modyfikować ich warunki.
- Jeśli zajdzie konieczność dokonania zwrotu środków, Sprzedawca wypłaci je bezpośrednio na konto Kupującego; w przypadku płatności kartą, zwrot nastąpi na rachunek bankowy przypisany do tej karty.
REALIZACJA DOSTAWY
- Produkty są dostarczane na adres podany przez Kupującego w zamówieniu.
- Do każdej transakcji dołączany jest paragon lub, na żądanie Kupującego, faktura VAT.
- Koszty wysyłki produktów na terenie Polski ponosi Kupujący.
- Obliczenia kosztów wysyłki dokonywane są indywidualnie, w oparciu o wybraną metodę płatności, wagę przesyłki oraz rodzaj dostawy. Kwoty te są wyrażone brutto, zawierając VAT według stawki obowiązującej w dniu prawidłowego złożenia zamówienia.
REKLAMACJE – RĘKOJMIA
- W przypadku umów zawieranych z Konsumentami zgodnie z art. 221 Kodeksu cywilnego, a także osób fizycznych zawierających umowę związaną z działalnością gospodarczą, o ile z jej treści wynika, że nie ma ona charakteru zawodowego, zgodnie z przepisami o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta za wady fizyczne lub prawne na zasadach określonych w art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego (rękojmia).
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi zachodzi, jeżeli wada fizyczna zostanie wykryta przed upływem dwóch lat od wydania rzeczy Konsumentowi, a w przypadku rzeczy używanych – przed upływem roku od momentu wydania.
- Termin przedawnienia roszczenia Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy wynosi rok od momentu stwierdzenia wady, lecz nie może być krótszy niż dwa lata od wydania rzeczy, a dla rzeczy używanych – rok od wydania.
- W przypadku, gdy termin przydatności do użycia, ustalony przez Sprzedawcę lub producenta, upływa po dwóch latach od wydania rzeczy, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne, jeśli zostaną one wykryte przed upływem tego terminu.
- Wada fizyczna oznacza niezgodność rzeczy sprzedanej z Umową. W szczególności rzecz jest niezgodna z Umową, jeżeli:
a) nie posiada cech, które powinny charakteryzować tego rodzaju rzecz, biorąc pod uwagę cel określony w Umowie lub wynikający z okoliczności czy przeznaczenia;
b) nie wykazuje właściwości, o których Sprzedawca zapewnił Kupującego, na przykład poprzez przedstawienie próbki lub wzoru;
c) nie spełnia celu, o którym Kupujący poinformował Sprzedawcę przy zawarciu Umowy, przy czym Sprzedawca nie zastrzegł takiego zastosowania;
d) została wydana Kupującemu w stanie niepełnym. - Publiczne zapewnienia producenta lub jego przedstawiciela, osoby wprowadzającej rzecz do obrotu w ramach swojej działalności gospodarczej, a także osoby, która prezentuje się jako producent poprzez użycie własnej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia, traktuje się na równi z zapewnieniami Sprzedawcy.
- Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności za wadę określoną w pkt. 5c jedynie wtedy, gdy:
a) wykaże, że nie był świadomy tych zapewnień lub rozsądnie nie mógł ich znać;
b) udowodni, że te zapewnienia nie miały wpływu na decyzję Konsumenta;
c) przed zawarciem umowy nastąpiło sprostowanie treści tych zapewnień. - Niezgodność rzeczy z umową, tj. wada fizyczna, występuje również w przypadku jej niewłaściwego montażu lub uruchomienia, jeżeli czynności te zostały przeprowadzone przez Sprzedawcę, osobę trzecią działającą na jego rzecz lub przez Kupującego zgodnie z otrzymanymi instrukcjami.
- Dla umów z Konsumentem, jeśli wada fizyczna zostanie odkryta w ciągu roku od wydania rzeczy, uznaje się, że występowała ona w momencie przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta. W przypadku stwierdzenia wady po upływie roku, Konsument musi udowodnić, że wada istniała już przy zakupie.
- Konsument, stwierdzając wadę, może:
a) złożyć oświadczenie żądające obniżenia ceny;
b) złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
c) żądać wymiany produktu na nowy, wolny od wad;
d) żądać usunięcia wady. - Odstąpienie od umowy przez Konsumenta nie przysługuje, jeżeli wada jest drobna.
- W celu skorzystania z uprawnień z tytułu rękojmi, Konsument musi dostarczyć wadliwą rzecz na adres reklamacyjny na koszt Sprzedawcy; jeżeli jednak dostarczenie przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione ze względu na charakter lub sposób montażu, Konsument zobowiązany jest udostępnić rzecz w miejscu jej aktualnego przechowywania, a w przypadku niewykonania tego obowiązku przez Sprzedawcę, Konsument ma prawo odesłać rzecz na koszt i ryzyko Sprzedawcy.
- Dla usprawnienia procedury reklamacyjnej Sprzedawca prosi o dołączenie opisu, w jaki sposób towar nie odpowiada Umowie.
- Sprzedawca zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni; brak reakcji w tym okresie oznacza uznanie żądania za uzasadnione.
- Jeśli Konsument żąda, zgodnie z pkt. 10 a lub b, wymiany wadliwego produktu na nowy lub usunięcia wady, Sprzedawca dokona wymiany lub naprawy niezwłocznie i bez powodowania nadmiernych niedogodności.
- W sytuacji, gdy produkt był już wymieniony lub naprawiany, bądź gdy Sprzedawca nie zrealizował żądania wymiany na wolny od wad lub usunięcia wady, Konsument traci prawo do kolejnych roszczeń dotyczących wymiany lub usunięcia wady.
- Konsument ma prawo, zamiast przyjęcia proponowanego przez Sprzedawcę rozwiązania, żądać wymiany produktu na wolny od wad lub naprawy, o ile metoda wybrana przez niego nie jest niemożliwa do wykonania ani nie pociąga za sobą nadmiernych kosztów w porównaniu z propozycją Sprzedawcy. Przy ocenie uwzględnia się wartość wolnego od wad produktu, rodzaj i znaczenie wady oraz niedogodności wynikające z alternatywnego sposobu zaspokojenia roszczenia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy spełnienia żądania Konsumenta, jeśli metoda wybrana przez niego w celu doprowadzenia rzeczy do zgodności z umową jest niemożliwa do wykonania lub wiąże się z nadmiernymi kosztami w porównaniu do innej dostępnej metody.
- Przy obniżeniu ceny nowa cena musi odpowiadać proporcji między wartością rzeczy wadliwej a wartością rzeczy wolnej od wad.
- Sprzedawca ma obowiązek dokonać wymiany wadliwego produktu na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie, tak aby nie powodować nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- W sytuacji, gdy produkt wadliwy został zamontowany, Konsument może domagać się od Sprzedawcy demontażu i ponownego montażu po wymianie lub naprawie; jeśli Sprzedawca nie wykona tego obowiązku, Konsument może przeprowadzić te czynności, a koszty poniesie Sprzedawca.
- Demontaż i ponowny montaż mogą być odmówione przez Sprzedawcę, jeżeli ich koszt przewyższa wartość sprzedanej rzeczy.
- W takim przypadku Konsument może żądać demontażu i ponownego montażu, przy czym musi pokryć część kosztów, które przekraczają wartość produktu, albo może zażądać, by Sprzedawca pokrył część tych kosztów do wysokości ceny produktu.
- Zgodnie z terminami wskazanymi w punktach 2, 3 i 4 tego działu, Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej, natomiast jeśli żądał wymiany lub usunięcia wady, termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu lub obniżeniu ceny biegnie od momentu bezskutecznego upływu terminu na dokonanie wymiany lub naprawy.
- Jeśli roszczenia są dochodzone przed sądem lub sądem polubownym, termin na wykonywanie innych uprawnień z tytułu rękojmi u Konsumenta zostaje zawieszony do momentu prawomocnego zakończenia postępowania. Podobnie, w przypadku mediacji, termin ten rozpoczyna się od dnia odmowy zatwierdzenia ugody lub zakończenia mediacji bez porozumienia.
- Bieg terminu do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument dowiedział się o wadzie, a w przypadku gdy informacja o niej dotarła w wyniku powództwa osoby trzeciej – od dnia prawomocnego orzeczenia lub decyzji organu.
- Jeśli w wyniku wady produktu Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub żądaniu obniżenia ceny, ma prawo żądać odszkodowania za szkodę wynikłą z zawarcia umowy bez znajomości wady, w tym zwrotu kosztów związanych z zawarciem umowy, kosztów odebrania, transportu, przechowywania, ubezpieczenia oraz kosztów procesu, o ile poniósł te wydatki i nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej.
- Żadne z powyższych postanowień nie narusza ogólnie obowiązujących przepisów dotyczących obowiązku naprawienia szkody.
- Nawet jeśli termin upłynie z powodu zatajenia wady przez Sprzedawcę, uprawnienia Konsumenta wynikające z rękojmi pozostają nienaruszone.
- Reklamacje należy kierować na adres: ul. Hlonda 93/19, 41-933 Bytom.
- Od dnia 15.02.2016 Konsument ma możliwość korzystania z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń za pośrednictwem platformy ODR, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. dotyczącym internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmianami w rozporządzeniu (WE) nr 2006/2004 i dyrektywie 2009/22/WE.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY – ZWROTY PRODUKTÓW
- Na mocy art. 27 ustawy o prawach konsumenta, Konsument, który zawarł umowę na odległość, może odstąpić od niej bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem tych określonych w art. 33, 34 i 35 tej ustawy, składając pisemne oświadczenie w terminie 14 dni od otrzymania przedmiotu umowy. Aby zachować termin, wystarczy wysłać oświadczenie przed jego upływem. Dokument taki może być przesłany drogą elektroniczną na adres: kontakt@oryginalneodlewki.pl.
- Formularz w postaci PDF może służyć do złożenia oświadczenia.
- Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego odbiór, wysyłając potwierdzenie na adres e-mail podany przy zamówieniu lub wskazany w oświadczeniu.
- Odstąpienie od umowy powoduje, że umowa uważa się za niezawarcie.
- Po odstąpieniu od umowy, Konsument musi niezwłocznie, a najpóźniej w ciągu 14 dni, zwrócić produkt(y).
- Zwrot produktów następuje na koszt i ryzyko Konsumenta.
- Jeżeli korzystanie z produktu wykracza poza zwykły zarząd, co prowadzi do zmniejszenia jego wartości, Konsument ponosi odpowiedzialność za tę utratę wartości.
- Sprzedawca niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane płatności, z zastrzeżeniem, że:
a) zwrot środków zostanie dokonany przy użyciu tej samej metody płatności, której użył Konsument, chyba że Konsument wyrazi zgodę na alternatywny, bezkosztowy sposób zwrotu;
b) Konsument odpowiada za utratę wartości produktu, jeżeli korzystał z niego w sposób przekraczający niezbędny do oceny charakteru, cech i funkcjonalności, zgodnie z pkt. 7. - Zwrot środków może być wstrzymany przez Sprzedawcę do czasu otrzymania zwróconego produktu lub dowodu jego wysyłki, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
- Jeżeli produkt wykazuje ślady użycia, Sprzedawca może odmówić zwrotu pieniędzy. Zużycie zapachu ocenia pracownik Sklepu na podstawie wagi.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca ma prawo zmienić niniejszy regulamin, informując Kupujących o planowanych zmianach co najmniej 14 dni przed ich wejściem w życie.
- Zamówienia złożone na podstawie poprzedniej wersji regulaminu będą realizowane zgodnie z jej postanowieniami.
- W przypadkach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosuje się przepisy kodeksu cywilnego oraz odpowiednich ustaw specjalnych.
- W przypadku sporów między Sprzedawcą a Kupującym, strony zobowiązują się do dążenia do polubownego rozwiązania konfliktu; w przypadku braku porozumienia, właściwym sądem będzie ten określony według przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Regulamin dostępny jest w formie elektronicznej na stronie oryginalneodlewki.pl/regulamin.
- Adresem e-mail Sklepu jest kontakt@oryginalneodlewki.pl, numer telefonu +48 515 671 760, a adresem korespondencyjnym – ul. Hlonda 93/19, 41-933 Bytom. Niniejszy regulamin zaczyna obowiązywać z dniem jego ogłoszenia.